#redesignmonday – czy warto przeprojektować stare logo? Czym jest redesign logo?

Kilka tygodni temu szukając w internecie kilka informacji natknęliśmy się̨ na firmę̨ "Willa Developer" i stwierdziliśmy, że logo tej firmy potrzebuje dobrego redesign'u i pojawił się pomysł, żeby co poniedziałek pokazywać Wam na naszym Instagramie, stworzony przez nas redesign logo różnych firm/marek.

Czym jest redesign logo?

Nadszedł ten czas, żeby podsumować wszystkie stworzone przez nas projekty w tym wyzwaniu, ale przed analizą i zaprezentowaniem efektów końcowych, chcielibyśmy wyjaśnić czym jest redesign logo, jaka jest różnica między redesign’em, lifting’iem czy rebranding’iem oraz czy warto przeprojektowywać logo?

Redesign logo to nic innego jak zaprojektowanie zupełnie nowego, świeżego logo. Nowe zaprojektowane logo, może nawiązywać w jakimś stopniu do starego znaku (np. sygnet w logo będzie zawierał te same elementy, ale w zupełnie nowej odsłonie), ale nie musi. Może to być zupełnie nowy znak w oderwaniu od poprzedniego wizerunku. Przy redesign’ie logo warto również rozważyć opcję zaprojektowanie nowej identyfikacji wizualnej marki, ponieważ z nowym znakiem stare elementy identyfikacji mogą ze sobą nie współgrać.

Lifting logo to proces odświeżenia znaku. Przy tym działaniu projektowym musimy, oprócz procesu projektowania, opierać się na podobnej wizji, zamyśle logo. Zwrócić uwagę na budowę, charakterystyczne cechy logo przed lifting’iem i zawrzeć te najbardziej charakterystyczne elementy znaku w nowym logo.

Rebranding jest najszerszym i najbardziej skomplikowanym procesem. Polega on na zmianie percepcji marki, poprzez zmianę elementów jej komunikacji. Wiąże się to głównie ze zmianą logo, nazwy, kolorystyki, z opracowaniem nowego języka wizualnego, ale również wiąże się to ze zmianą strategii, myślenia firmy. Poprzez rebranding chcemy przede wszystkim odświeżyć postrzeganie naszej marki i osiągnąć dzięki temu lepszą pozycję na rynku.

Czy warto przeprojektowywać logo?

Odpowiedź brzmi: TAK!

Kiedy warto zlecić redesign logo?


1. Gdy logo źle wygląda na materiałach promocyjnych, stronie www czy social media.

2. Gdy logo nie spełnia swojej funkcji w strategii, wizji marki.

3. Gdy chcecie dotrzeć do nowego grona odbiorców.

4. Gdy konkurencja wyprzedza.

5. Gdy Twoja marka się rozwija i chcesz to zakomunikować.

6. Przy zmianie nazwy firmy/marki.

A o to efekty końcowe naszego wyzwania #redesignmonday

W tym wyzwaniu chcieliśmy pokazać́, że każde logo można naprawić, ulepszyć i dopasować do danej branży. Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji marki czy firmy.


Willa Developer

Firma Willa Developer jest deweloperem działającym na rynku nieruchomości od 2006 roku. Zdecydowaliśmy, że przeprojektujemy to logo w naszej akcji na Instagramie #redesignmonday z kilku powodów: Aktualne logo niestety nie spełnia funkcji, jakie powinno spełniać. Przede wszystkim design logo jest przestarzały i nie wpisuje się do nowych trendów i obecnych standardów wizerunkowych. Naszym zadaniem było pokazać, że można logo tej firmy dopasować do ich branży oraz wpisać do obecnych standardów. Zaprojektowaliśmy logo, które by podkreślało wysoką jakość usług. Sam sygnet jest monogramem liter „W”.


Vita’O

Vita’O jest to gdyński salon masażu. Aktualne logo tego salonu jest minimalistyczne i tak naprawdę zaprojektowane zgodnie z panującymi standardami, ale naszym zdaniem czegoś tutaj brakuję. Przede wszystkim sam styl logo nie odzwierciedla charakteru, wizji tego salonu. Postanowiliśmy, że przeprojektujemy to logo nadając mu stylu, charakteru jaki ma w sobie sam salon Vita’O.


Pracownia Architektoniczna 3m

Pracownia Architektoniczna 3m jest firmą zajmującą się projektowaniem architektury kubaturowej oraz urbanistyką. Tutaj mamy taką samą sytuację jak przy logo „Willa Developer”. Obecne logo tej firmy nie spełnia funkcji, jakie powinno spełniać. Design logo jest przestarzały i brakuje mu charakteru. Zaprojektowane przez nas logo zostało dopasowane do samej branży firmy (architektonicznej). Inspiracją na koncept logo była tak zwana perspektywa trójzbiegowa. Zależało nam by logo przede wszystkim odzwierciedlało charakter i fachowość firmy 3m.


Imparat / Imparat Polska

Imparat Polaka - polski przedstawiciel firmy Imparat - niemieckiego producenta farb. Aktualne logo jest naszym zdaniem „przepełnione”: elementami i czcionkami (zastosowano 3 różne typy czcionek). W rezultacie przekaz wizualny był trudny do uchwycenia przez oko, trudny do odczytania, jego wpływ wizualny był niewielki. Dyskutowaliśmy o kolorach (żółto-niebieski, czerwono-niebieski), ale dzięki Waszym głosom (na Instagramie) 80% zagłosowało na wersje w kolorze czerwonym. Naszym zadaniem było ulepszyć logo, żeby przyciągało wzrok, a jego wpływ wizualny był czytelny, zrozumiały, funkcjonalny i wyróżnił by się na tle konkurencji.


Saltonatural

Saltonatural producent kosmetyków naturalnych. Ich misją jest wytwarzanie ręcznie robionych, przyjaznych dla środowiska kosmetyków, wykorzystując naturalne składniki bez sztucznych substancji. Aktualne logo w jakimś stopniu odzwierciedla tę misję, dlatego postanowiliśmy zachować motyw logo (salto = skok = żaba i liście = połączenie z naturą) i przeprojektować go za pomocą techniki negative space, dzięki czemu logo będzie nowoczesne, bardziej efektowne i zwróci większą uwagę na naturalny aspekt tych kosmetyków, który jest ich głównym motywem. A dodatkowo sprawi, że logo będzie nadawać się do druku na opakowaniach, etykietach itp.

Jeżeli jesteś zainteresowany naszym wyzwaniem #redesignmonday, to zapraszamy do śledzenia naszych prac na Instagramie

Znajdź nas:

Udostępnij

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter